Jokaisella tulee jotain tuotetta ja sen ulkomuotoa katsoessa mieleen tiettyjä mielikuvia ja niiden pohjalta voi kuvitella tuotteen ympärille oman mainoksen. Halusin tehdä itse kaksi tunnelmataulua. Eli valitsin kaksi tuotepakkausta, erilaista tuotetta ja aloin etsimään kuvia ja niitä fiiliksiä, joita minulla tulee ensimmäiseksi mieleen kyseisestä asiasta. Luon siis ikäänkuin päässäni oman mainoksen tuotteen ympärille ja välitän tunnelman kuvakollaasin avulla.
Ensimmäisenä otin aika mitäänsanomattoman, pelkistetyn ja yksinkertaisen Doven kosteuttavan shampoon.
Kuva: http://www.jinlongmart.com/index.php?cPath=119
Ja loin sen ympärille jonkinlaisen tarinan. Minulle tuli heti ensimmäisenä mieleen talvi ja sen kuivuus ja ankaruus. Sitä kautta ajatus johti hiusten pörröisyyteen ja sähköisyyteen, josta seuraavaksi tuli mieleeni hemmotteluhetket ja lämpö talven keskellä. Kynttilänvalo, villasukat, tee, viini ja takkatuli rakkaan kainalossa suihkunraikkaana.
Toinen tuote on Escadan värikäs hajuvesi.
Kuva: http://www.bestshopping.es/Escada-escada-rockin-rio-woman-edt-50ml/fi
Tätäkin tuotetta katsoessani päässäni alkoi pyörimään filmi mainoksesta ja sen elementeistä. Värit toivat heti mieleen eksoottiset rannat, valkoiset hiekat ja kiihkeät illat. Rantajuhlat, teemaan kuuluvat drinkit ja komea etelän mies, jonka kanssa leikkiä rantavedessä. Ulkonäkö pelkästään saa minulle mielikuvan seksikkäästä, puoleensavetävästä ja hedelmäisen raikkaasta tuoksusta.
Tunnelmataulujen tekeminen oli hauskaa ja oli jännittävää huomata kuinka välittömästi aivot alkavat työskennellä saamiensa vaikutuksien perusteella. Taulujen kuvista tajuaa heti millaista tunnelmaa ajan takaa kummankin tuotteen kohdalla.
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.